zaterdag 30 augustus 2014

Wit met roze kanten bh


 Mijn patroontekencursussen slip, body en beha bij Merckwaerdigh vorderen al aardig. Ik moet voor de eerste 2 cursussen nog wat aanpassingen in de aanbrengen in de foto-opdrachten. Die zijn zijn best heel pittig, je leert heel goed kijken naar een foto en hoe je het moet uittekenen in een werktekening.
Het is ook dan ook leuk om je op gedane kennis in praktijk te brengen.

Deze witte kanten beha maakte ik in mijn eigen maten, de cups passen precies, het middenvoorpandje heb ik aan de onderkant ingenomen, dan zit ie precies goed. Voor de foto heb ik er een paar voorgevormde cups onder gestopt, zodat de cups mooier vullen. De ondercups en middenvoorpand zijn gevoerd met charmeuse. De bovencups en de behaband zijn niet gevoerd.





Voor deze beha had ik een behapakketje op Etsy besteld bij Merckwaerdigh. Ik heb nog genoeg kant over om te gebruiken voor een slip en string, maar moet er nog even over nadenken wat ik precies wil. Ik kan me moeilijk aan een ontwerp houden, ik vind improviseren het allerleukste om te doen. Meestal krijg ik een ingeving en dan hoop ik in de buurt van mijn naaimachine te zijn..dan kan ik aan de slag.



4 opmerkingen:

Corina zei

Je hebt weer een hele mooie bh gemaakt vind ook het kant wat je hebt gebruikt heel erg mooi.
Ben benieuwd naar de slip/string die erbij gaat komen.

Corina

Sigrid zei

Mooi!!

Marian zei

Heel mooi...wat anders dan we van je gewend zijn,
meestal werk je met donkere kleuren :)
Mooi zoals je het kant perfect gespiegeld hebt...
Dit is dus van/voor de cursus van merckwaerdigh? en ik snap het wel, ik vind het ook leuker om gewoon zelf al fröbelend tot een einde te komen, en niet gekopieerd van iets..

Jos van KloskaCreAtief! zei

Jij en binnen de lijntjes kleuren, haha, dat is moeilijk voor je. Mooi dat je je nog verder aan het ontwikkelen bent!

Zijden jurkje deel 2

De satijnzijde die ik gebruik is best dun, om de stof wat meer body te geven, heb ik de stof tegengevoerd met een zwarte katoenen/zijde ...